Sider

søndag 9. mai 2010

Et lykkelig offshore liv!

Når jeg sitter meg ned og ser på plattformen jeg jobber på, kan jeg ikke annet enn å tenke hvor heldig jeg er. Ikke bare er jeg heldig, men tenk så utrolig fantastisk en plattform egentlig er. De store betongbeina som er støpt i en stor sokkel med 32 celler, der en celle er like stor som en fotballbane. Sokkelen er gravd 7-8 meter ned i mud for å stå stødt. Men enda mer utrolig syns jeg det er med D-plattformen vår. Den har stålstruktur (bein av stål) der hvert bein er spikret fast med to 50 meters lange spikere i hvert bein. Det tok en hel uke å få banket de ned i havbunnen. Det er litt av noe ingeniørarbeid som står bak, det er hvertfall helt sikkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en liten kommentar hos meg. Jeg sitter stor pris på at du tar deg tid til det. Ha en fortsatt god dag!