Sider

tirsdag 29. desember 2009

Lykkeliten



I dag var jeg litt i det grublende hjørnet. Hva er egentlig et lykkelig liv? Funderte litt på dette, og fant ut jeg måtte søke det opp på Wikipedia. Der stod det et lite avsnitt om lykkefølelsen. Det stod at lykke kan knyttes til følelser som forelskelse, lyst, kjærlighet, tilhørighet, trygghet, takknemlighet og sjelefred. Alt dette kan gi en følelse av lykke, men det kan også musikk, kunst, kultur og god helse.

I dag har det vært en rolig dag, så har tatt meg tid til å tenke litt på hva som er lykken i mitt liv, og hva som gjør meg lykkelig. Jeg har kommet frem til at det er så mange små ting i livet som samles til en stor lykkefølelse inne i meg. Det at jeg kan våkne ved siden av en liten pus som har i løpet av natten krabbet opp i sengen for å få litt kos, er en slik hverdagslykke. Er litt koselig nå når jeg tenker over hvor heldig jeg er, med god familie, herlig kjæreste og ingen store problemer i livet. Jeg er også så heldig at jeg kan gjøre andre lykkelige. Det skal ikke mer til enn å sende et lite smil til en kollega, eller gi et kompliment til noen eller å ha en litt positiv holdning.
Oppfordrer dere bloggere om å tenke gjennom hva som gjør deg lykkelig!

Ett lykke-sitat: Vi er kanskje ikke kommet til jorden for å bli lykkelige, men for å gjøre andre lykkelige.
Folke Bernadotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en liten kommentar hos meg. Jeg sitter stor pris på at du tar deg tid til det. Ha en fortsatt god dag!